Fotoutstilling i Trappene

I 2015 var det ei fotoutstilling i trappene i Høyanger. Her er nokre av bileta som var utstilt og innformasjon om  trappene, røyrgatene og trallebana. Desse var på kvar sin måte viktige for høyangersamfunnet. 

Kulturminnesøk: Trappene  

Youtube: Trallebana i Høyanger

IMG_8644_BL

Fotoutstillinga startar ved foten av trappene. (Foto: Gaute Ljotebø/HIM)

IMG_8629_BL

Utsikt mot Høyanger, 2015 og 1947. (Foto: Gaute Ljotebø/HIM)

Røyrgatene

Arbeidet med røyrgatetraseen starta opp i 1916. Røyrgata som ligg lengst vekke frå trappene tok vatn frå Grimsosen/Bergsvatn til Kraftstasjon 1 ved fabrikken, og vart montert i 1917. Røyrgata som ligg nærast trappene tok vatn frå Breidalen, og vart montert i 1921. I samband med ei modernisering og nye kraftutbyggingar vart den gamle Kraftstasjon 1 sett ut av drift i 1979. Dette medførte at røyrgatene vart kutta like over vegen, og det vart laga tunnell ned til Kraftstasjon 5, som ligg inne i fjellet. På midten av 1990-talet vart det laga nye tunnelar i fjellet i lia frå like under Siplo og ned, og røyrgatene vart sett ut av drift.

(Foto: Einar Helgesen/Hydro Høyanger)

Bygging av røyrgate i 1917. (Foto: Einar Helgesen/Hydro Høyanger)

HK_KMF_GLJ_Royrgate_99_BL

Utsikt mot Høyanger våren 2015. (Foto: Gaute Ljotebø)

Pipelines

The work with the pipelines started in 1916. The pipeline that is furthest away from the stairway took water from Grimsosen/Bergsvatn to a hydroelectric power station at the factory. This pipeline was mounted in 1917. The pipeline closest to the stairway was mounted in 1921, and took water from Breidalen. The pipelines were put out of use in the mid-1990s, when tunnels were made down to a power station inside the mountain.

Folk til fjels med tralla i 1947. (Foto: Ernst Shwitters/Hydro Høyanger)

Folk til fjels med tralla i 1947. (Foto: Ernst Shwitters/Hydro Høyanger)

Tralla

Tralla var fram til fjellvegen kom i bruk tidleg på 1960-talet, den beste måten å komme seg opp til fjellområdet ved Siplo for folk i Høyanger. På midten av 1950-talet var det plass til 18 personar på tralla med ski og ryggsekkar. På ein travel føremiddag var det kanskje over 1000 menneske som skulle til fjells, og da var det kø i trallestasjonen, og mange gjekk difor trappene i staden.

The Trolley

The trolley was the best way to get up to the mountain area for people in Høyanger until the road came into use early in the 1960’s. In the mid-1950’s, the capacity on the trolley was 18 people including equipment such as skis and backpacks. On a busy day there could be over 1000 people one their way to the mountains, and they could be expected to wait in a line. Instead of waiting, many people preferred to use the stairs.

Ved enden av trappene. (Foto: Gaute Ljotebø/HIM)

Ved enden av trappene. (Foto: Gaute Ljotebø/HIM)

Kommenter innlegget

Filed under Generell

Legg att eit svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Du kommenterer no med WordPress.com-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Google photo

Du kommenterer no med Google-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer no med Twitter-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Facebook-foto

Du kommenterer no med Facebook-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Koplar til %s